Ricinolja

Idag slutade jag klockan elva, och då gick jag ner på stan med Amanda och Moa! Kollade i lite affärer och det var ganska dött, men en sak jag köpte var ricinolja, på apoteket. Och den oljan får håret att växa! Jätte många vänner till mig använder den oljan och den har gett resultat! Så jag hoppas den funkar på mitt hår också.

Denna finns att köpa på apoteket för ynka 42 SEK!! Man ska ha den i hårbotten innan man duschar, och sen ska man även använda schampo och balsam efter som vanligt. Jag (tror) jag läste att man skulle ha den i håret ungefär en timme. Två/tre dagar i veckan! Och håret växer cirka en cm i månaden, och med denna olja ska det växa upp till 5cm/månad. Och ni kan även på in på www.google.se och söka på ricinolja på bilder så får ni se resultat som folk har lagt upp!

Tips:
Andra saker du kan göra för ditt hår är ju även att äta nyttigt, må bra (för då mår faktiskt håret bra) sova bra, massera hårbotten några minuter varje dag, inte tvätta håret allt för ofta då det inte behövs, försöka att inte platta/locka håret så mycket, även andra värmetänger för det sliter ju, även fast det är riktigt svårt att låta bli dessa, så försök. ANNARS använd JÄMT värmeskydd.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vart i apoteket hittar man detta?

måste man fråga efter det eller finns det utsatt på någon hylla? :)

tacksam för svar!

2011-12-15 @ 20:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0